Bokklubben
Bokklubben etterlyste en enklere måte å kommunisere med kundene sine på og vurderte SMS-tjenester som kommunikasjonskanal.
Bokklubben etterlyste en enklere måte å kommunisere med kundene sine på og vurderte SMS-tjenester som kommunikasjonskanal.
De norske Bokklubbene består etter over femti års drift av bokklubber for både barn og voksne lesere. Virksomhetens viktigste kanaler mot kundene er nettbutikkene bokklubben.no og bokkilden.no. Bokklubbens mål er å være den mest kundeorienterte og effektive direkte distribusjonskanal for litteratur i alle formater.
Bokklubben etterlyste en enklere måte å kommunisere med kundene sine på og vurderte SMS-tjenester som kommunikasjonskanal. Vi fikk i oppgave å utvikle en sms-tjeneste som ville gjøre det enklere å gi beskjed om månedens bok og ikke minst enklere å avbestille bøker de ikke ønsket å motta.
Løsningen til Bokklubben er todelt. Datek har levert CPAS, som er et standard produkt innenfor meldingstjenester for sending og mottak av SMS-meldinger mot de fleste av verdens mobiloperatører og mobilaggregatorer. Den andre delen av løsningen er en skreddersydd webapplikasjon tilpasset Bokklubbens behov.
Sending og mottak av SMS-meldinger.
Gruppesending av meldinger.
Kampanjer.
Hovedbokvarsel.
Avbestilling av bøker basert på kodeord.
Prisstyring av de forskjellige tjenestene.
Innmelding via SMS.
Spring Boot web appliksjon (Java-basert)
CPAS SMS meldingsplattform.
Integrasjoner
Integrert mot Bokklubbens datavarehus og de fleste norske mobiloperatører.
Medlemmene kom raskt i gang med å bruke sms-tjenesten, noe som medførte at Bokklubben innen kort tid opplevde at dette var en effektiv måte å kommunisere med kundene på. Meldingstjenesten har vært stabil og kjørt i flere år med regelmessige oppdateringer.